Képzési területek
- Antropozófiai szövegek tanulmányozása
- Gyermekmegfigyelés
- Pedagógiai esettanulmányok feldolgozása
- Tanterv ismerete
- Közép tagozatos tantárgypedagógia
- A kézimunka tanításának módszertana
- Kézimunka foglalkozások, műhelymunkák vezetése
- Önismereti foglalkozások, erőforrások
- Iskolai konfliktusok kezelése
- Kommunikáció
- Kézimunka szaktanár képzés szakmai és szervező vezetője
- A posztgraduális levelező képzés szervező vezetője, a szakmai vezetés tagja
Életrajz
39 éve tanít, 30 éve Waldorf iskolában.
Magyar tanár, okleveles etikatanár (MA), könyvtáros, Waldorf osztálytanító, kézimunka szaktanár végzettségekkel rendelkezik. Oklevelet szerzett a Californiai Gordon Intézet által szervezett Tanári Eredményesség Tréningen. Tagja volt a tiszabői Freinet Műhelynek, és iskolakísérletnek. Tapasztalatot szerzett a drámapedagógiában, a hátrányos helyzetű gyermekek nevelésében. 1990-ben ismerkedett meg a Waldorf-pedagógiával, ami mellett elköteleződött. Az első posztgraduális osztálytanító képzést elvégezve, 1992-ben egy évig egyedi engedéllyel taníthatott Waldorf-pedagógiai módszerekkel egy állami iskola 5. osztályában.
1993 óta- 4 év kihagyással- dolgozik a Hámori Waldorf Iskolában, két osztályt vitt végig osztálytanítóként. Jelenleg kézimunka szaktanárként, vezetőségi tagként tevékenykedik az iskolában, igény szerint vendégepochákat tart 7-8. évfolyamokon.
A Waldorf pedagógiai tanárképzéseken 26 éve tanít, ebből 4 évig volt a solymári Waldorf Pedagógiai Intézet nappali képzésének tanára, 10 éven át szervezte, vezette a posztgraduális tanárképzést.
2014-ben kezdeményezte a kézimunka szaktanárképzés elindulását, amely iránt folyamatosan nagy az érdeklődés.
Az ELTE BGGYK osztálytanító és extra lesson képzésein is rendszeresen tanítja a kézimunka metodikáját, és vezet gyakorlati foglalkozásokat. A Waldorf pedagógusok szakmai, önismereti munkáját előadásokkal, workshopokkal, mentorálásokkal, tanácsadói munkával segíti. Rendszeresen részt vett a Waldorf tanároknak szervezett továbbképzéseken, nyári akadémiákon.
Publikációi:
Balogh Klára – Tolnai Antal: Az életmódváltást segítő pedagógiai munka; Módszertani füzetek, Szolnok Megyei Tanács Cigányügyi Koordinációs Bizottsága, Szolnok, 1988.
Balogh Klára – Imrei István: Freinet-műhely Tiszabőn; In: Iskolakultúra, Budapest, 1996/3.
Balogh Klára: Versgyűjtemény Waldorf osztálytanítóknak metodikai bevezetővel; KOMA, Budapest, 2002.
Balogh Klára – Tolnai Antal: „Itthon vagyok, és honvágy gyötör” (Néhány szempont a gyermekkor középső szakaszának pedagógiai megközelítéséhez); In: Tan-Műhely, Budapest, 2004/1.
Balogh Klára: Művészeti nevelés másképpen. In: Gyerekek, módszerek, nevelők (Moduljavaslatok pedagógusképzők számára); Pedagógiai Alternatívák Igazgatósága, Budapest, 2004.
Balogh Klára – Honti Mária: Az általános iskolai olvasástanításban leggyakrabban használt négy tankönyvcsalád feldolgozása és elemzése fejlődéslélektani szempontból; OKM, Budapest, 2004.
Kutatásban való részvétel: A 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció (TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002) pályázat keretében az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.-vel, az Eszterházy Károly Főiskolával és a Heves-megyei Pedagógiai Szakmai és Közművelődési Szolgáltató Intézménnyel A pedagógiai rendszerek vizsgálata (2010.)