06-30 752-31-77 info@wapi.hu

Történelemtanítás a Waldorf középiskolában

Balassa Ágnes ONLINE kurzusa

Balassa Ágnes

A korszerű történelemtanítás gyakorlata a Waldorf középiskolában

A kurzus azzal foglalkozik, hogy a Waldorf középiskolában milyen korszerű pedagógiai háttérrel kell rendelkeznie egy tanárnak és ezt hogyan tudja a történelem órákon alkalmazni. Ajánlom mindazoknak, akik történelemtanárként akarják elmélyíteni tudásukat vagy akiket ez a téma más szakot tanító tanárként vagy érdeklődő szülőként inspirál.

Az online kurzus, mely négy webinárból áll, különböző módszertani eszközöket alkalmaz: prezentációval kísért online előadás, témához kapcsolódó kérdések megbeszélése, a két alkalom közötti időszakban rövid terjedelmű pedagógiai szakirodalom feldolgozása és visszajelzés az óratervekre.

Webinár felépítése (‘90)

  • prezentációval kísért új téma (‘20)
  • a felmerülő kérdések megvitatása (‘20)
  • a témával kapcsolatos jógyakorlatok, konkrét példák (‘30)
  • a témához és a napi iskolai munkához kapcsolódó kérdések megbeszélése (‘20)

A kurzus során a következő kérdések lesznek a középpontban, a gyakorlati példák a résztvevők igényeihez fognak igazodni:

  • A kamaszkor életkori változásaira hogyan reagál a Waldorf történelem tanterv, mik a főbb vezérvonalak, melyekhez ragaszkodnunk kell az epochák és szakórák tervezésekor? Milyen módokon lehet a jelenhez kapcsolni az egyes történelmi témákat?
  • Mik az epocha terv, szakóra terv készítésének főbb elemei? Mit jelent az egészséges ritmus és ezt hogyan tudjuk a gyakorlatban megvalósítani? Az értékelés különböző formáinak milyen hatása van a kamaszkor különböző időszakaiban?
  •  Hogyan változik az ítélőerő, a véleményalkotás minősége kamaszkorban és ezt milyen órai tevékenységekkel tudja a tanár fejleszteni? Milyen lépései vannak a fogalomalkotásnak?
  •  Hogyan tudjuk a diákokat aktívvá és lelkessé tenni a történelem órákon? Milyen kreatív és művészi, egyéni, páros és csoportmunkák segítik kialakítani ezt a szokást? Mik a kapcsolódási pontok a többi tantárgyhoz?

A kurzust elvégzők a következő területeken nyernek jártasságot:

  • értik az életkori sajátosságok és a történelem tanterv összefüggéseit és az ezekkel kapcsolatban napjainkban felmerülő új feladatokat
  • gyakorlatra tesznek szert epocha terv és óraterv készítés és újragondolás terén
  • meg tudják valósítani az egészséges órai ritmust
  • alkalmazni tudnak különböző értékelési módszereket 
  • tudatosítják az elvont fogalmak tanításának módszertani lépéseit és ennek jelentőségét a személyiségfejlődés szempontjából
  • fejlődik tanári önreflexiójuk
  • fejlődik pedagógiai eszköztáruk a diákok órai aktivizálása terén

A kurzust sikeresen teljesítők felnőttképzési tanúsítványt kapnak.

A kurzus ára: 20.000 Ft

A kurzus időpontjai:

két szombat délelőtt, melyeken két-két élő, jelenléti webinár* lesz

1. alkalom (1. és 2. webinár): 2024.11.16. (szombat) 9-12.15

2. alkalom (3. és 4.  webinár): 2024.11.23. (szombat) 9-12.15

Helyszín: ONLINE – Google Osztályterem – Google Meet

* a jelenléti webinár azt jelenti, hogy a kurzus tanára és hallgatói egy adott időpontban találkoznak az online térben. A képzést nem rögzítjük, később nem lesz visszanézhető.