
A Waldorf-osztálytanítók nyolc éven keresztül tanítanak egy-egy osztályt a közismereti tárgyakra. Aki ilyen hosszú ideig kíséri a gyermekeket, nagyon fontos kapcsolattá válik számukra, biztonságot és bizalmat nyújt, miközben elősegíti a gyermekek egészséges fejlődését.
Olyan érdeklődők jelentkezését várjuk, akikben van
- gyermekek iránti szeretet,
- kapcsolatteremtő képesség,
- bátorság a kérdések feltevéséhez,
- megismerési szándék,
- erő az önképzéshez, önfejlesztéshez,
- rugalmasság
- nyitottság Rudolf Steiner antropozófiájára.
Mit csinálnak az osztálytanítók egy Waldorf-iskolában?
A Waldorf-iskolákban az osztálytanítók az életkornak megfelelő tantárgyi tartalmakkal és módszerekkel segítik elő a gyermekek fejlődését nyolc éven keresztül.
A közismereti tárgyak segítségével a világ sokszínűségére tanítják őket.
Az osztálytanítók a gyermekekkel, a szülőkkel és a kollégákkal közösen egy különleges szellemi-lelki teret alakítanak ki a gyermekek fejlődése számára.
Az osztálytanítóknak változatos, folyamatosan bővülő ismeretekre van szükségük az emberi fejlődésről és a fejlődés feltételeiről. A gyermekek életkorához igazított pedagógiai tevékenység ebből a tudásból és megértésből fakad.
Az osztálytanítók szorosan együttműködnek a szülőkkel és fontos szerepet vállalnak a tanári kollégium munkájában. Szervezik az iskola életét, és vezetői feladatokat is vállalnak az iskola működtetésében.
Mi a Waldorf-osztálytanítói képzés célja?
A képzés célja, hogy olyan Waldorf-osztálytanítókat képezzen, akiknek emellett legalább egy szaktanári végzettségük is van a Waldorf-iskolákra jellemző különleges tantárgyakból.
A tanári személyiség fejlődéséhez elengedhetetlen a művészetek rendszeres gyakorlása, a tudományos és praktikus tevékenységek fejlesztése, valamint a gyerekekkel való gyakori találkozás, együttműködés. Képzésünk emiatt nagyon sok konkrét gyakorlati feladatot, iskolai tanítási gyakorlatot és művészi tevékenységet épít be a tanárrá válás folyamatába.
A hallgatók az első tanévtől kezdve gyakorlóiskolákban találkoznak leendő szakmájukkal, ahol tapasztalt vezető tanárok segítik őket pedagógiai kompetenciáik fejlesztésében.
A gyerekekkel, szülőkkel és tanárokkal való találkozás valódi képzési feladatokat jelent és ezáltal is megnyitja a tanári szakma perspektíváját.
A diákok változatos tanulási és projektcsapatokat alkotnak, akik az intézet tanáraival és a gyakorló iskola mentoraival együtt dolgozzák fel a tapasztalatokat és a felmerülő kérdéseket.
A képzés tartalma és szerkezete
A képzés első félévében nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a hallgatók önismereti munkájára. Segítjük őket személyiségük erős és fejlesztendő vonásainak felismerésében, lefektetjük az együttműködésünk alapjait.
A képzés első évének végén minden hallgató képes lesz letenni egy államilag elismert pedagógiai asszisztens vizsgát. Ennek birtokában már a tanulmányi ideje alatt vállalhat olyan munkákat, melyek elvégzéséhez elegendő a pedagógiai asszisztensi képesítés. A vizsgát akkreditált vizsgaközpontban kell letenni. A vizsgára felkészítő külső kurzust belső támogatással kísérjük, és folyamatosan kiegészítjük a Waldorf-iskolára jellemző sajátos ismeretekkel is.
Az osztálytanítói képzési program során a hallgatók a nyolcéves osztálytanítói tevékenységhez tartozó közismereti tárgyak tartalmait és módszertanát dolgozzák fel, melynek részét képezi a legnagyobb hangsúlyt kapó matematika és magyar nyelv és irodalom mellett a természettudományok és a társadalomtudományok is. Minden osztálytanító emellett legalább egy szakos diplomát is szerez. A szakok megszerzése különböző formákban történik, egyeseket a képzés nappali képzés keretein belül, másokat egyéb képzésekkel együttműködésben szervezünk.
Választható szakok:
Bothmer-gimnasztika (1. -.4. osztály)
zene az (1. – 4. osztály)
idegen nyelvek (1. – 4. osztály)
kertművelés (6. – 8. osztály)
kézimunka (1. – 4. osztály)
kézművesség és képzőművészet (1.- 8. osztály)
Egyes szakok nem minden évben indulnak, ezekről a jelentkezők számának függvényében döntünk.
Képzési idő és kreditek
A hallgatók három fokozatú képzést kapnak:
Az első tanév végén pedagógiai asszisztens vizsgát tesznek.
A második és harmadik tanévben a képzés a szakok fejlesztésére koncentrál, ennek nyomán harmadév végén a hallgatók szakos diplomát szereznek. Azok számára, akik nem akarnak osztálytanítóvá válni, ez egyben a tanulmányok végét is jelenti. A szakos oklevél kiadásához 180 kreditet kell megszerezni.
A negyedik tanévtől kezdve az osztálytanítói kompetenciák fejlesztésén van a hangsúly, a képzés nagyrészt gyakorlati formában, gyakorló iskolákban zajlik. Az ötödik tanévben szinte kizárólag tanítási gyakorlaton vannak a hallgatók.
Az osztálytanítói és szaktanári oklevél kiadásához összesen 300 kreditet kell megszerezni.
Képzésünk a witten-anneni (Németország, Észak-Rajna-Vesztfália) Waldorf Pedagógiai Intézettel kötött megállapodás alapján nemzetközileg is elismert német nyelvű Waldorf-osztálytanítói diplomát és magyar nyelvű diplomát is ad.
A nappali Waldorf-alapképzés végzettségét a magyar közoktatás teljes értékű Waldorf-osztálytanítói diplomának fogadja el, amely a Magyarországon működő Waldorf-iskolákban az elsőtől a nyolcadik osztályig tanításra jogosít.
Tandíj
360.000 Ft/év – a tandíjat két részletben a szemeszterek kezdetén kell befizetni.
A pedagógiai asszisztensi tanfolyam díját és az ehhez tartozó vizsgadíjat a tandíj nem tartalmazza. A tanfolyam díja jelenleg 109.000 Ft, a vizsga díja pedig 30.000 Ft.
A felvételi jelentkezéshez szükséges dokumentumok:
- érettségi bizonyítvány (az idén érettségizőknél ezt a vizsgák után kell elküldeni)
- gimnáziumi bizonyítvány másolata az utolsó két év tanévről ( idén és az elmúlt években érettségizőktől)
- fényképes önéletrajz
- motivációs levél
- egészségügyi alkalmassági papír (lent letölthető)
- részképességzavarokról szóló nyilatkozat (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia)
Jelentkezési határidő: jelentkezéseket folyamatosan fogadunk
A jelentkezés anyagait postán, vagy az intézet hivatalos email címére kell feladni.
Waldorf Pedagógiai Intézet, 2083 Solymár, József Attila u. 41.
info@wapi.hu
A jelentkezőkkel felvesszük a kapcsolatot és felvételi beszélgetésre hívjuk őket előzetesen egyeztett időpontban.