A képzés sikeres elvégzését követően a résztvevők „Waldorf-iskolai kertművelés szaktanári” bizonyítványt kapnak, amely lehetővé teszi a Waldorf-kerettanterv által meghatározott kertművelés tantárgy tanítását a Waldorf-iskolában. A képzés a Waldorf-iskolákban dolgozó kertésztanároknak is szakmai továbbképzési lehetőséget jelent.

 

FELVÉTELI FELTÉTELEK

  • közép- vagy felsőfokú szakirányú végzettség (kertész, agrár) vagy
  • pedagógus végzettség mellett a képzési szakterületen szerzett legalább 3 éves gyakorlat.

 

A jelentkezésnél előnyt jelent:

  • a Biodinamikus Közhasznú Egyesület ajánlása,
  • Waldorf-pedagógiai végzettség,
  • Waldorf-iskolai ajánlás.

 

A felvétel további feltétele a motivációs beszélgetésen való sikeres részvétel. A képzés tanárai a felvételről szóló határozatot ezt követően hozzák meg.

 

Abban az esetben, ha a jelentkező nem rendelkezik a felvételi feltételek között meghatározott végzettségekkel a jelentkezését elfogadjuk, de a bizonyítvány kiadásának feltétele a szakirányú végzettség megszerzése vagy 200 órás biodinamikus gyakorlat teljesítése.

 

A JELENTKEZÉS MÓDJA

Jelentkezni e-mailben lehet a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

 

A jelentkezésnek tartalmaznia kell:

  • A jelentkező szakmai önéletrajzát
  • Szakirányú végzettségét igazoló okirat másolatát
  • Motivációs levelet
  • Waldorf-iskolai ajánlást (ha van)
  • A Biodinamikus Közhasznú Egyesület ajánlását (ha van)

 

A KÉPZÉS IDŐTARTAMA ÉS IDŐBEOSZTÁSA

4 félév; 2016. október – 2018. július

 

Kontaktórák száma: 330 óra (17 hétvégi alkalom)

 

Ezen kívül a képzés részét képezi két 5 napos nyári tábor, 2 üzemlátogatás és 20 óra Waldorf-iskolai hospitálást.

 

A képzés idôpontjai a következô tanévben:

október 28-29.
november 11-12.
december 2-3.
január 20-21.
február 10-11.
március 10-11.
április 21-22.
május 12-13.
június 2-3.

 

SZAKMAI FELELŐS – Csécs Mónika

 

Tanárok: Hegedűs Miklós, Kökéndy Ákos, Kulcsár Gábor, Mezei Katalin, Mezei Mihály, Szinger Zsófia

 

Meghívott előadók: Balla Enikő, Frisch Mihály, Herczeg Ágnes, dr. Jakab Tibor, Lechner Judit, Tóth Márk, Tóth Péter

 

HELYSZÍN: Waldorf Pedagógiai Intézet – 2083 Solymár, József Attila u. 41. és a Biodinamikus Mezőgazdálkodásért Alapítvány legéndi gazdasága

 

A KÉPZÉS TANDÍJA: 100.000 Ft / félév.

 

A felvételi döntést követően a résztvevők jelentkezési szándéka csak akkor válik véglegessé, ha a jelentkező az első félév tandíját befizeti. A tandíjat minden félév elején egy összegben kell befizetni. A tandíj befizetésén túl a résztvevőket terheli a táborok és az üzemlátogatások útiköltsége.

 

A KÉPZÉS SIKERES LEZÁRÁSÁNAK FELTÉTELEI:

  • 80 %-os jelenlét,
  • A záródolgozat, a vizsgatanítás és a gyakorlati munka elfogadása.

 

A KÉPZÉS TARTALMA

I. Bevezető alapozó félév

  1. Goethe-i természetszemlélet
  2. Rudolf Steiner élete
  3. Stúdium – Rudolf Steiner: Gyermeknevelés
  4. Waldorf-pedagógia alapjai I. – Általános módszertani és embertani sajátosságok (temperamentumok – lélektani típusok, érzékek, gondolkodás-érzés-akarat, ritmusok)
  5. Waldorf-pedagógia alapjai II. – Tantervi ívek (mozgás és tanulás, képalkotás és beszéd, analitikus és szintetikus gondolkodás, tér-idő)

 

II. Szakmai képzés

  • Az élet és ennek megfelelően a táplálék fogalma a természetben.
  • A közép- európai kultúrtáj fogalma.
  • Mai korunk problémái, a humusz kérdése.
  • El tudja-e tartani a Föld az emberiséget? Ökológiai módszerek a probléma megoldására.
  • A biogazdálkodás, ezen belül a biodinamikus módszer (gyógyító) megkülönböztetése.
  • A biodinamikus gazdálkodás kapcsolata a pedagógiával.
  • Az iskolakert adottságai és lehetőségeink. Milyen a jó kert?
  • A kertben élő és termesztett kultúrnövényeink megismerése, botanikai helyük, ökológiai igényeik, felhasználásuk és feldolgozásuk lehetőségei.
  • Az évjárás megélése a kertművelés órákon.
  • A humusz szerepe és jelentősége. Komposzt készítése és kiszórása.
  • Környezeti tényezők: kozmikus hatások, éghajlati tényezők, talajtani adottságok ismerete.
  • Az órák menete a különböző időszakokban. Rendszeresen felmerülő problémák: a nyári és a téli időszak.
  • Az egyes temperamentumok megélésének lehetőségei a kertben a különböző fizikai munkák során, a felelősség megélésének kérdése.

 

III. Emberismeret és a Waldorf-iskolák tanterve

 

IV. Metodika-didaktika (a kertművelés tantárgy tanításának módszertana)

 

V. Művészeti gyakorlatok (euritmia, festés, rajz, plasztika, beszédképzés)

 

VI. Szakmai gyakorlat (Legéndi gazdaság, Waldorf-iskolakertek, biodinamikus gazdaságok)