A képzés 2020 januárjában indul.
A jelentkezéseket október 15-ig várjuk a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.
A felvételi beszélgetések novemberben lesznek.
TUDNIVALÓK
A képzés sikeres elvégzését követően a résztvevők „Waldorf-iskolai kertművelés szaktanári” bizonyítványt kapnak, amely lehetővé teszi a Waldorf-kerettanterv által meghatározott kertművelés tantárgy tanítását a Waldorf-iskolában. A képzés a Waldorf-iskolákban dolgozó kertésztanároknak is szakmai továbbképzési lehetőséget jelent.
FELVÉTELI FELTÉTELEK
- közép- vagy felsőfokú szakirányú végzettség (kertész, agrár) vagy
- pedagógus végzettség mellett a képzési szakterületen szerzett legalább 3 éves gyakorlat.
A jelentkezésnél előnyt jelent:
- a Biodinamikus Közhasznú Egyesület ajánlása,
- Waldorf-pedagógiai végzettség,
- Waldorf-iskolai ajánlás.
A felvétel további feltétele a motivációs beszélgetésen való sikeres részvétel. A képzés tanárai a felvételről szóló határozatot ezt követően hozzák meg.
Abban az esetben, ha a jelentkező nem rendelkezik a felvételi feltételek között meghatározott végzettségekkel a jelentkezését elfogadjuk, de a bizonyítvány kiadásának feltétele a szakirányú végzettség megszerzése vagy 200 órás biodinamikus gyakorlat teljesítése.
A JELENTKEZÉS MÓDJA
Jelentkezni e-mailben lehet a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.
A jelentkezésnek tartalmaznia kell:
- A jelentkező szakmai önéletrajzát
- Szakirányú végzettségét igazoló okirat másolatát
- Motivációs levelet
- Waldorf-iskolai ajánlást (ha van)
- A Biodinamikus Közhasznú Egyesület ajánlását (ha van)
A KÉPZÉS IDŐTARTAMA ÉS IDŐBEOSZTÁSA
5 félév
Kontaktórák száma: 330 óra (17 hétvégi alkalom)
Ezen kívül a képzés részét képezi két 5 napos nyári tábor, 2 üzemlátogatás és 20 óra Waldorf-iskolai hospitálást.
A képzés idôpontjai a következô tanévben:
2020. január 24-25.
2020. február 28-29.
2020. március 27-28.
2020. április 24-25.
SZAKMAI FELELŐS – Csécs Mónika
Tanárok: Hegedűs Miklós, Kökéndy Ákos, Kulcsár Gábor, Mezei Katalin, Mezei Mihály, Szinger Zsófia
Meghívott előadók: Balla Enikő, Frisch Mihály, Herczeg Ágnes, dr. Jakab Tibor, Lechner Judit, Tóth Márk, Tóth Péter
HELYSZÍN: Waldorf Pedagógiai Intézet – 2083 Solymár, József Attila u. 41. és a Biodinamikus Mezőgazdálkodásért Alapítvány legéndi gazdasága
A KÉPZÉS TANDÍJA: kb. 100.000 Ft / félév.
A felvételi döntést követően a résztvevők jelentkezési szándéka csak akkor válik véglegessé, ha a jelentkező az első félév tandíját befizeti. A tandíjat minden félév elején egy összegben kell befizetni. A tandíj befizetésén túl a résztvevőket terheli a táborok és az üzemlátogatások útiköltsége.
A KÉPZÉS SIKERES LEZÁRÁSÁNAK FELTÉTELEI:
- 80 %-os jelenlét,
- A záródolgozat, a vizsgatanítás és a gyakorlati munka elfogadása.
A KÉPZÉS TARTALMA
I. Bevezető alapozó félév
- Goethe-i természetszemlélet
- Rudolf Steiner élete
- Stúdium – Rudolf Steiner: Gyermeknevelés
- Waldorf-pedagógia alapjai I. – Általános módszertani és embertani sajátosságok (temperamentumok – lélektani típusok, érzékek, gondolkodás-érzés-akarat, ritmusok)
- Waldorf-pedagógia alapjai II. – Tantervi ívek (mozgás és tanulás, képalkotás és beszéd, analitikus és szintetikus gondolkodás, tér-idő)
II. Szakmai képzés
- Az élet és ennek megfelelően a táplálék fogalma a természetben.
- A közép- európai kultúrtáj fogalma.
- Mai korunk problémái, a humusz kérdése.
- El tudja-e tartani a Föld az emberiséget? Ökológiai módszerek a probléma megoldására.
- A biogazdálkodás, ezen belül a biodinamikus módszer (gyógyító) megkülönböztetése.
- A biodinamikus gazdálkodás kapcsolata a pedagógiával.
- Az iskolakert adottságai és lehetőségeink. Milyen a jó kert?
- A kertben élő és termesztett kultúrnövényeink megismerése, botanikai helyük, ökológiai igényeik, felhasználásuk és feldolgozásuk lehetőségei.
- Az évjárás megélése a kertművelés órákon.
- A humusz szerepe és jelentősége. Komposzt készítése és kiszórása.
- Környezeti tényezők: kozmikus hatások, éghajlati tényezők, talajtani adottságok ismerete.
- Az órák menete a különböző időszakokban. Rendszeresen felmerülő problémák: a nyári és a téli időszak.
- Az egyes temperamentumok megélésének lehetőségei a kertben a különböző fizikai munkák során, a felelősség megélésének kérdése.
III. Emberismeret és a Waldorf-iskolák tanterve
IV. Metodika-didaktika (a kertművelés tantárgy tanításának módszertana)
V. Művészeti gyakorlatok (euritmia, festés, rajz, plasztika, beszédképzés)
VI. Szakmai gyakorlat (Legéndi gazdaság, Waldorf-iskolakertek, biodinamikus gazdaságok)